Güncelleme Tarihi: 25 Nisan 2025

Gösterim: 24

PROGRAM YETERLİLİKLERİ

  1. İşletme teori ve terminolojisini uygulama ile ilişkilendirir.
  2. İşletmelerde uygulanan strateji ve gelişmeleri analiz eder.
  3. İşletme yönetimine konu olan ulusal ve uluslararası mevzuata hâkim olur.
  4. Dünya ve ülke gündemindeki gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
  5. İşletmecilikte uygulanan işlem basamakları, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri yönetim süreçlerine adapte eder.
  6. Malın hammadde halinden işletmeye gelip tüketicinin istediği özellikleri kazanmasına kadar geçen süreç içerisinde yönetimin sıkıntısız gerçekleşmesi için tüm aşamaları takip edecek, denetleyecek ve gerektiğinde müdahale edecek bilgi ve beceriye sahip olur.
  7. İşletme yönetim sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar.
  8. İşletmelerde yönetim şekilleri ve motivasyon şekillerine göre uygulanacak yönetim işlemlerine konu olan kuram ve uygulama işlemlerini bilir ve eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesi için sürekli takip eder.
  9. İşletme kuruluş ve girişimcilik finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular.
  10. İşletme kuruluş hukuki işlemlerinde kullanılan tüm belge ve evrakın yerini, önemini ve işlevini bilir ve yasa ve yönetmeliklerin öngördüğü zaman ve yerde, eksiksiz bir şekilde hazır olmasını sağlayarak işlemlerin aksamadan gerçekleşmesini sağlar.
  11. Bir işletme yönetim sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve işletme yönetimi sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar.
  12. İşletmecilikte yönetim ve organizasyona konu olan mal ya da hizmetin tanıtılması ve pazarlanması için değişen ekonomik, siyasal, sosyal ve kültürel çevre koşullarını da göz önünde bulundurarak, araştırmalar yapar, bu araştırmalar doğrultusunda tanıtım ve pazarlama planları üretir.
  13. İşletme kuruluşunun başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması,  yönetim kademeleri arasındaki iletişimin sağlanması ve görevlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur.