Güncelleme Tarihi: 20 Temmuz 2022

Gösterim: 2006

Medya ve İletişim

Medya ve İletişim

Program Hakkında Genel Bilgiler

Medya ve İletişim Programı’nın amacı, medya ve iletişim sektörünün ve işletmelerin ihtiyaç duyduğu; alanında akademik ve sektörel bilgiye sahip, donanımlı, bilgi teknolojilerini kullanabilen, nitelikli işgücünün yetiştirilmesidir. Program; temel derslerin yanısıra, gazetecilik, fotoğrafçılık, haber toplama ve yazma teknikleri, iletişim kuramları, yeni medya, sosyal medya ile dijital pazarlama, sinema, online kurumsal itibar yönetimi gibi iletişim sektörünün her gün gelişen dinamik yapısına uygun, teori ve uygulamadan oluşan dersleri içermektedir. Medya ve İletişim Programı 3 dönem ders, 1 dönem sektörde uygulama stajı olmak üzere 3+1 eğitim modelinde eğitim vermektedir. Teorik ve uygulamalı derslerin akademik kazanımlarının yanısıra, 1 dönem boyunca işyeri stajının öğrencilere sektörel deneyim sağlaması, iş hayatının üniversite eğitimi içerisinde deneyimlenmesi, üniversiteden iş hayatına geçişte kolay adaptasyon sağlanması hedeflenmektedir.

Medya ve İletişim Programı sektörün her geçen gün artan yetişmiş personel ihtiyacına cevap verecek nitelikte, geleneksel medyanın yanısıra yeni medyanın da ön planda tutulduğu güncel eğitim müfredatı, teorik eğitimin yanısıra 3+1 eğitim modeli ile sektörde uygulama fırsatı sağlayan staj imkanları, güçlü akademik kadrosu, teorik ve uygulamalı eğitime imkan veren fiziksel donanımı ile öğrencilerimizi iş hayatına hazırlayacak her türlü yeterliliğe sahiptir.

Bu programda, Dikey Geçiş Sınavı ile Basın ve Yayın, Film Tasarım ve Yazarlık, Film Tasarım ve Yönetmenliği, Film Tasarımı, Fotoğraf ve Video, Gazetecilik, Görsel İletişim, Görsel İletişim Tasarımı, Görsel Sanatlar, Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı, İletişim, İletişim Bilimleri, İletişim Sanatları, İletişim Tasarımı, İletişim Tasarımı ve Medya, İletişim Tasarımı ve Yönetimi, İletişim ve Tasarım, Kurgu-Ses ve Görüntü Yönetimi, Medya ve Görsel Sanatlar, Medya ve İletişim, Radyo ve Televizyon, Radyo, Televizyon ve Sinema, Sinema ve Dijital Medya, Sinema ve Televizyon, Televizyon Haberciliği ve Programcılığı, Yeni Medya, Yeni Medya ve Gazetecilik, Yeni Medya ve İletişim lisans programlarına geçiş yapılabilmektedir.

Çalışma Alanları

Bu programdan mezun olan öğrenciler, medya sektörünün gazetecilik, fotoğrafçılık, video tasarımı, radyo, televizyon, sinema gibi alanlarında, prodüksiyon şirketlerinde, reklam ajanslarında, sosyal medya ajanslarında çalışabilmektedirler. Mezunlara istihdam sağlayan bir diğer alan işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim birimleridir. Ülkemizde faaliyette bulunan hizmet ve sanayi işletmeleri, oteller, uluslararası ticaret yapan işletmeler ve ulusal ve küresel alanda faaliyette bulunan işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim birimlerinde ara eleman ve uzman olarak çalışmak üzere istihdam sağlanmaktadır. Ayrıca mezunlar kamu kuruluşlarında ilgili alanlarda çalışma imkanı bulabilmektedir.